Thursday 25 April 2013

jam tangan impianku..



Assalamualaikum...bersama lagi dalam warkah mushtoon edisi baru! Kali ini ana akan membawakan tajuk lain daripada yang lain..Berapa ramai orang yang akan bercerita tentang impian mereka..kebanyakannya menceritakan pengalaman,luahan rasa hati..namun ana dengan besar hatinya nak cerita kat entum tentang 'Aku Sebuah Jam Tangan'..

Disebabkan masih takda jam tangan,maka ana ambil gambar jam yang menjadi impian ana untuk memilikinya..

Tak kenal maka...ramai yang menjawab tak cinta..tp bg ana ,klu tak kenal maka ta'aruflah jawapannya..sama la klu lapar gi tulis kt fb,lg bagus klu dia gi terus makan kt dapur..tu pun kalau ad la..Ok la! berbalik pada tajuk kita kali ni,jam tangan yang diimpikan ialah Jam Tangan jenama HIJRA...pernah dengar? Jam ni sangat comel ,cantik dan mesra..mesti pelik...ya memang pelik sebab dia berpusing mengikut arah tawaf di Kaabah.Orang kampung ana ckp anti clockwise..

Namun bagi ana, ia punya kelebihan tersendiri.Sebenarnya,jam yang biasa kita gunakan sekarang adalah ciptaan orang Barat yang sengaja membuat rekaan jam melanggar fitrah ciptaan Allah..sunnatullah..cuba tengok trek larian..kelajuan pelari bergantung pada putaran larian ke kanan..sekiranya wujud trek kanan ke kiri..mesti slow abis larian si pelari tu...Subhanallah..hebat kan kuasa Allah..hanya mereka yang berfikir akan menemui nur..

Surah Yasiin ayat yang ke 40 jelas sekali menunjukkan bukti kekuasaan Allah.Klu nak tahu lebih lanjut ,sila lanjutkan pembacaan anda...


Ana berharap agar dapat memilikinya suatu saat nanti..Harga sekarang dipasaran RM120..tpi klu ad kabel kuat dapat la murah skit...kabel paling power --->ALLAH AZZA WAJALLA..Sambung study utk subjek exam sem ni..jangan malas-malas,culas-culas nanti kena pulas..insyaAllah seandainya kita tak dapat ap yang kita suka ,maka sukalah ap yang kita dapat..

Qobla akhir,maaf seandainya mengguris perasaan,kadangkala ana bercakap sesedap rasa,mungkin ada yang terasa..Jzkk.Wallohu'alam.

No comments:

Post a Comment